pondelok 9. novembra 2015

Mlieko - Áno alebo nie?

Ahojte,
     rozhodla som sa napísať niečo o jednej z najzákladnejších potravín jedálnička priemerného človeka. V prvom rade by som chcela podotknúť, že nie som žiadna odborníčka na výživu, ani nič podobné. Budem hovoriť iba z vlastnej skúsenosti a čo si myslím o danej téme, pretože mlieko je v súčasnosti veľmi diskutované.



Pitie mlieka pred spánkom

     Ide o "babičkovský" liek na nespavosť. Po vypití pohára teplého mlieka, by ste vraj mali pokojne spať celú noc. Mlieko obsahuje veľa tryptofánu. Táto látka má údajne upokojujúce účinky, čo u človeka navodí spánok. Nebolo to však vedecky dokázané a mnohí ľudia sa držia tohto zvyku z detstva, pričom to pre nich môže byť čisto iba psychického charakteru.

     Z vlastnej skúsenosti by som povedala že mi to teda vôbec nepomohlo zaspať. Vypila som asi 0,25 l teplého mlieka 15 minút pred tým, ako som sa chystala ľahnúť si. Síce som pociťovala únavu, ale akonáhle som si ľahla do postele iba som sa prehadzovala z boku na bok a jednoducho som nemohla zaspať. O chvíľu sa mi chcelo na WC a hore som bola asi ešte hodinu.
   
     Na základe mojich tvrdení si myslím, že to nieje najšťastnejšie riešenie, ak niekto trpí nespavosťou. Skôr by som hľadala iné alternatívy, ako napríklad bylinkový čaj, zelený čaj, medovkový čaj a pod. A vôbec, mne sa najlepšie spí keď 2 - 3 hodiny pred spaním nekonzumujem nič, iba vodu. Na každého však platí niečo iné.

Mlieko a pleť

     Ak chceme hovoriť o pleti, v prvom rade musíme rozlíšiť jednotlivé typy pleti. Mlieko má iný účinok na citlivú a na aknóznu, alebo mastnú pleť.

     Začala by som pleťou s častým výskytom akné. Ľudia, ktorí trpia akné a chodia k dermatológovi, určite počuli, že mlieko by mali úplne vysadiť, alebo aspoň obmedziť na úplne minimum. V mlieko sa údajne nachádza hormón, ktorý na akné pôsobí ako testosterón, pričom ho zhoršuje. Najviac vraj škodí mlieko so zníženým obsahom tuku.

     Z vlastnej skúsenosti by som si dovolila tvrdiť, že mlieko nemá nejaký výrazný vplyv na akné. Mám totiž pleť mastnú a mlieko pijem každý deň, aj keď iba v káve ale mliečne výrobky - jogurty, syry a pod. jedávam stále. Na raňajky mám často jogurt, na večeru alebo obed syr. A nemyslím si, že by tieto výrobky nejako extra vplývali na moju pleť. Samozrejme, netreba konzumáciu preháňať, že vypijeme 2 litre mlieka denne. Všetko s mierou a veľa zeleniny, ovocia, semienok, orieškov - pri takejto strave by mlieko nemalo uškodiť. Ešte raz, je to moja skúsenosť a čo platí pre mňa nemusí platiť pre druhého. Kravské mlieko samozrejme raz za čas obmieňam so sójovým, ryžovým alebo kokosovým nápojom.

     Pri iných typoch pleti, ako je hlavne citlivá a normálna môže mať mlieko aj priaznivé účinky. Pozitívne účinky poznala už Kleopatra, ktorá je známa jej kúpaním sa v mlieko a inými vecami tiež :-).  Mlieko obsahuje veľmi dôležité bielkoviny, mliečny tuk, vitamíny A, D, E, K a obsahuje niekoľko minerálov. Po použití masky, v ktorej sa mlieko nachádza - vlasy sú lesklejšie a pevnejšie, pleť vypnutá a rozžiarená. Medzi správne tipy patrí napríklad mliečny "kleopatrin" kúpeľ, mliečny peeling, maska na pleť z mlieka a medu ... Na internete sa dá nájsť veľa návodov na domáce beauty produkty.

     Na záver by som chcela ešte povedať, že každý z nás musí vyskúšať, čo platí pre neho a sám uznať, či mu niečo škodí, alebo pomáha. :-)

D.
Zdroje:
feminity.zoznam.sk
zdravie.pravda.sk
Obrázok:
tumblr.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára